X’e yönelik reklam boykotu hız kazandı
Apple, Disney, Comcast ve Warner Brothers Discovery de Beyaz Saray’ın Elon Musk’a karşı Yahudi karşıtı komplo teorisini desteklediğinin bildirilmesinin ardından X’te reklam vermeyi durdurdu.
Yahudi karşıtı fırtınanın ortasında sosyal ağ platformu X’e yönelik reklam boykotu ivme kazandı.
Sonunda Beyaz Saray’ın Elon Musk’a karşı Yahudi karşıtı komplo teorisini desteklediğinin bildirilmesinin ardından Apple, Disney, Comcast ve Warner Brothers Discovery de X reklamlarını durdurdu.
Beyaz Saray’dan suçlama
Ancak Beyaz Saray, Tesla ve SpaceX’in CEO’su Elon Musk’u “Amerikalılar olarak temel değerlerimize aykırı olan Yahudi karşıtı ve ırkçı nefreti iğrenç bir şekilde teşvik etmekle” suçladı.
Beyaz Saray sözcüsü Andrew Bates, Hamas’ın 7 Ekim’de İsrail’e düzenlediği saldırıya atıfta bulunarak, “Yahudi halkı için Holokost’tan bu yana yaşanan en ölümcül günden bir ay sonra bu iğrenç yalanın tekrarlanması kabul edilemez” dedi.
Boykot, ABD’li bir grubun X’te Nazi yanlısı paylaşımların yanında görünen reklamlara yönelik yaptığı soruşturmanın ardından geldi. İlk olarak IBM, boykot kararı aldığını duyurdu.
Tesla ve SpaceX’in kurucusu Elon Musk daha sonra paylaşımın Yahudi karşıtı olduğunu yalanladı ve reklam soruşturması nedeniyle dava açmakla tehdit etti.
Musk dava açmakla tehdit ediyor
“Pazartesi günü mahkeme açılır açılmaz dava açacaklarını” söyleyen Musk, ayrıca grubun raporunun “ifade özgürlüğünü baltalamak ve reklamverenleri yanıltmak” amacıyla “X’in gerçek kullanıcı deneyimini yanlış tanıttığını” söyledi.
“X, antisemitizmle mücadeleye kararlıdır”
Öte yandan bir sözcü
Media Matters for America grubu, Hitler’den alıntılar, Nazilere övgü ve Holokost inkarını içeren gönderilerin yanı sıra yüksek profilli şirketler tarafından satın alınan reklamların tespit edildiğini söyledi.